Forskningsenheden OPEN

Ny forskningsstuderende ved OPEN

Camilla Rye er tilknyttet OPEN som forskningsstuderende, hvor hun vil arbejde på projektet ”Validering af diagnosekoder for patienter med inflammatorisk tarmsygdom (IBD)”.

Camilla Rye er prægraduat forskningsstuderende og påbegyndte forskningsåret d. 1. marts 2015. Hun vil i sin forskning arbejde med projektet: ”Validering af diagnosekoder for patienter med inflammatorisk tarmsygdom (IBD)”, som skal fungere som et selvvalgt kandidatspeciale. Projektet er et registerforskningsprojekt i kombination med manuel indhentning af journaloplysninger inden for inflammatorisk tarmsygdom.

Camilla er tilknyttet OPEN og har her fået tildelt arbejdsplads. Projektets hovedvejleder er Overlæge og Klinisk Lektor Vibeke Andersen, MD, PhD, Institut for Regional Sundhedsforskning.

Co-vejledere er:
Frederik Trier Møller, MD, PhD-studerende, Institut for Regional Sundhedsforskning
Katrine Hass Rubin, Postdoc, PhD, MHS, OPEN Odense Patient data Explorative Network
Professor Tine Jess, MD, DMSc, Afd. for Epidemiologisk forskning, Statens Serum Institut.

Redaktionen afsluttet: 23.03.2015