Karoline Vahle Olesen er international koordinator med en stærk akademisk baggrund inden for historie. Hun har en kandidat i Oldtidskundskab og Historie fra Syddansk Universitet (SDU). Under sine studier arbejdede Karoline i mere end fem år som studenterstudievejleder i Optagelsen. Denne erfaring gav hende ekspertise inden for studenterkoordinering, som hun nu anvender i sine roller som studenterkoordinator for psykologiuddannelsen og international koordinator for medicinstuderende ved Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på SDU. Hendes arbejde omfatter vejledning i ansøgningsprocesser, oplysning om udvekslingsmuligheder og generel rådgivning til kommende udvekslingsstuderende.
Karoline samarbejder i øjeblikket med SDU's Center for Global Sundhed som international koordinator for medicinstuderende, der ønsker at studere i udlandet, særligt i Nepal. For at sikre en gnidningsfri oplevelse for de studerende, arbejder Karoline tæt sammen med de lokale nepalesiske partnere, der hjælper med at skabe berigende og velfunderede læringsmuligheder.
Karolines globale perspektiv er formet af hendes opvækst, hvor hun har boet i lande som Pakistan og Indien. Hun påpeger, at hendes barndomsoplevelser har skabt en personlig tilknytning til tværkulturelt arbejde, hvilket hun anser for essentielt i sin rolle.
For nylig rejste Karoline til Nepal for at få førstehåndskendskab til faciliteter, miljø og samarbejdspartnere, som hun normalt kun har kontakt med online. Denne rejse har givet hende mulighed for at kunne beskrive oplevelsen mere detaljeret over for de studerende og tilbyde både praktisk indsigt og rådgivning, som rækker ud over det, som man kan læse sig til. Denne personlige erfaring tilføjer betydelig værdi til hendes arbejde, da hun nu kan vejlede de studerende med autenticitet og en tillid til faciliteterne.
Karoline brænder for at opfordre studerende til at deltage i udenlandsophold. Hun mener, at disse oplevelser er afgørende for at uddanne sundhedsprofessionelle, der kan tilpasse sig globale udfordringer. Hun fremhæver vigtighederne af at fordybe sig i et fremmed miljø, samarbejde med mennesker fra forskellige baggrunde og håndtere tværfaglige problemstillinger som enestående læringsmuligheder.
Et af hendes mål er at udvide Nepal-mulighederne til at inkludere deltagere fra en bredere akademisk baggrund end medicin. Ved at fremme tværfaglige diskussioner om globale sundhedsudfordringer håber Karoline, at SDU kan bidrage til mere omfattende og innovative løsninger. Hun forestiller sig et stærkt fællesskab af studerende og fagfolk forenet af en fælles global sundhedsdagsorden. Samtidig ønsker hun at inspirere sine kolleger – særligt dem uden en medicinsk baggrund – til at engagere sig i globale sundhedsinitiativer og demonstrere, at alle kan bidrage meningsfuldt til dette felt.
Karoline samarbejder i øjeblikket med SDU's Center for Global Sundhed som international koordinator for medicinstuderende, der ønsker at studere i udlandet, særligt i Nepal. For at sikre en gnidningsfri oplevelse for de studerende, arbejder Karoline tæt sammen med de lokale nepalesiske partnere, der hjælper med at skabe berigende og velfunderede læringsmuligheder.
Karolines globale perspektiv er formet af hendes opvækst, hvor hun har boet i lande som Pakistan og Indien. Hun påpeger, at hendes barndomsoplevelser har skabt en personlig tilknytning til tværkulturelt arbejde, hvilket hun anser for essentielt i sin rolle.
For nylig rejste Karoline til Nepal for at få førstehåndskendskab til faciliteter, miljø og samarbejdspartnere, som hun normalt kun har kontakt med online. Denne rejse har givet hende mulighed for at kunne beskrive oplevelsen mere detaljeret over for de studerende og tilbyde både praktisk indsigt og rådgivning, som rækker ud over det, som man kan læse sig til. Denne personlige erfaring tilføjer betydelig værdi til hendes arbejde, da hun nu kan vejlede de studerende med autenticitet og en tillid til faciliteterne.
Karoline brænder for at opfordre studerende til at deltage i udenlandsophold. Hun mener, at disse oplevelser er afgørende for at uddanne sundhedsprofessionelle, der kan tilpasse sig globale udfordringer. Hun fremhæver vigtighederne af at fordybe sig i et fremmed miljø, samarbejde med mennesker fra forskellige baggrunde og håndtere tværfaglige problemstillinger som enestående læringsmuligheder.
Et af hendes mål er at udvide Nepal-mulighederne til at inkludere deltagere fra en bredere akademisk baggrund end medicin. Ved at fremme tværfaglige diskussioner om globale sundhedsudfordringer håber Karoline, at SDU kan bidrage til mere omfattende og innovative løsninger. Hun forestiller sig et stærkt fællesskab af studerende og fagfolk forenet af en fælles global sundhedsdagsorden. Samtidig ønsker hun at inspirere sine kolleger – særligt dem uden en medicinsk baggrund – til at engagere sig i globale sundhedsinitiativer og demonstrere, at alle kan bidrage meningsfuldt til dette felt.