FLASH

Studenterhjælp gør forskning mulig

Uden vores dygtige studenterhold kan hele FLASH-maskineriet på ingen måde køre rundt. De står hvert år for leverscanninger af flere hundrede forskningsdeltagere.

Studenterholdet består aktuelt af 11 studerende på forskellige trin af medicinstudiet. De hjælper bl.a. til i Leverscreeningsstudiet, hvor de undersøger, opsamler prøver fra og leverscanner forskningsdeltagere. Der har i Leverscreeningsstudiet været over 3.500 deltagere inde til leverscanning, som svarer til flere hundrede deltagere årligt, og uden et dedikeret og dygtigt studenterhold havde det ikke været muligt. Det er ikke kun i Leverscreeningsstudiet, at der er studerende, der hjælper til. I alle projekter i FLASH er der studerende, der hjælper til med at løse de daglige opgaver, og få projekterne til at køre.
Redaktionen afsluttet: 13.04.2021