FLASH

Maja Thiele modtager årets formidlingspris på Syddansk Universitet

I forbindelse med årsfesten 2019 på Syddansk Universitet modtog Maja Thiele Syddansk Universitets Formidlingspris 2019 for en begejstret og kreativ formidling af sin forskning.

Maja Thiele laver excellent formidling af sine forskningsresultater ved fagligt anerkendte internationale  konferencer  og skal fx præsentere resultater ved dette års AASLD konference i Boston, US, ligeledes har hun haft en række artikler i videnskabelige tidsskrifter som første forfatter. Men udover den mere traditionelle faglige formidling af forskningsresultater, har Maja Thiele en passion for at formidle sin forskning langt mere bredt. Som Maja Thiele selv siger: 'Forskningen mister sin værdi, hvis den ikke kan fortælles til de mennesker, forskningen laves for'.

Maja blev i 2019 radiovært for P1 programmet 'Sygt Nok', der har mere end 100.000 lyttere ugentligt. Hun har desuden lavet et samarbejde med 'Videnskab.dk', hvor de i samarbejde har lavet en række artikler og videoer, der formidler viden om leveren fx Hvad laver en Lever? Kan en forsker forklare sin forskning til en 7-årig? Maja er derudover aktiv oplægsholder ved Folkeuniversitet, patientforeninger, Forskningens Døgn etc.

Redaktionen afsluttet: 28.10.2019