FLASH

Legater til to leversyge patienter

Som en ekstra julegave har Leverforeningen i år uddelt legater til to leversyge patienter fra Odense Universitetshospital

Leverforeningen har for andet år i træk modtaget et legat på 100.000 kr. fra Fondation Juchum i Schweiz. Legatet er givet til at støtte personer med alvorlig sygdom, og som trænger til opmuntring i en vanskelig situation. To patienter på S- Afdeling for Medicinske Mavetarmsygdomme på Odense Universitetshospital har fået glæde af det. Således har Lone McColaugh, formand for Leverforeningen, her i december måned kunnet ringe til patienterne og fortælle dem, at de var udvalgt til at modtage et legat på hver 10.000 kr. Ved Center for Leverforskning er vi utrolig glade for, at Leverforeningen har valgt at tilgodese to patienter fra S- Afdeling for Medicinske Mavetarmsygdomme. Det ene legat er gået til en ekstraordinær ung mand, der trods alvorlig sygdom, har formået selvstændigt at skabe sig et godt ståsted i livet. S- Afdeling for Medicinske Mavetarmsygdomme er utrolig glad for, at der med legatet var mulighed for at give lige nøjagtig denne unge mand et klap på skulderen. Tak til Leverforeningen og Lone McColaugh for at tilgodese S- Afdeling for Medicinske Mavetarmsygdomme med to legater.

Aleksander Krag, leder Center for Leverforskning og Lone McColaugh, formand Leverforeningen

Redaktionen afsluttet: 21.12.2020