FLASH

Camilla Dalby Hansen, ph.d. studerende ved Center for Leverforskning, er vært på OUH podcasten ”OUH Talks”

Camilla vil bruge platformen til at udvide sin egen og andres horisont. Lyt med, når hun interviewer forskere inden for forskellige emner. Denne uges afsnit omhandler alkoholrelateret skrumpelever.

OUH har lanceret ”OUH Talks”, der en ny podcast serie til formidling af den nyeste viden om forskellige emner eller sygdomme. Målgruppen er ”særligt interesserede” der dækker over såvel patienter og pårørende som faglige kollegaer, der ønsker mere viden inden for de specifikke emner. Der er i alt seks værter, der alle forsker inden for forskellige områder. En af værterne er læge Camilla Dalby Hansen, der er ph.d. studerende ved Center for Leverforskning. Hun forsker selv i ikke-alkoholrelateret leversygdom, diabetes og tarmfloraen, men er nysgerrig efter at dykke ned i andre områder og udvide sin egen og vores andres horisont. I de episoder, som Camilla er vært for, vil hun forsøge at blive klogere på emner som typisk er tabubelagte. Helt oplagt starter hun med at dykke ned i alkoholrelateret leversygdom, hvor hun interviewer kollegaen Johanne Kragh Hansen om skrumpelever. Arvævets udvikling, påvirkningen af kroppen, hvad patienterne selv kan gøre, og hvad der forskes i på området bliver belyst. Lyt med her!

Redaktionen afsluttet: 11.05.2021