SOC
EU-projekt

EU-projekt om ungdomskultur på landet er kommet godt fra start

Partnere fra Danmark, Finland og Holland var samlet i Esbjerg for at kickstarte stort EU-projekt

Landdistriktsforsker Pia Heike Johansen leder et stort, internationalt EU-projekt, der har som mål at udvikle og designe et universelt uddannelsesprogram for kulturarbejdere i landkommuner og landlige kulturinstitutioner i EU.

Uddannelsesprogrammet skal give kulturarbejderne kernekompetencer til at facilitere processer, der kan føre til opbygning af en dynamisk ungdomskultur på landet.

I sidste uge var parterne fra Danmark, Finland og Holland så samlet for første gang i Esbjerg for at lære hinanden at kende og kickstarte projektet.

Vi glæder os til at formidle de spændende resultater fra projektet.

Læs mere om projektet

Tak til vores partnere fra Region Syddanmark, University of Jyväskylä, City of Jyvaskyla, The Museum of Central Finland, University of Groningen, Hanze University of Applied Sciences og Province of Groningen for nogle gode og produktive dage.

Projektet er finansieret af Erasmus+.

RUCult

Redaktionen afsluttet: 10.05.2022