MERE
Greencap

Bæredygtig udvikling i Cambodia

GREENCAP er et projekt der forbedrer grøn kapacitet på videregående uddannelser for at fremme bæredygtig udvikling i Cambodia.

The GREENCAP project fokuserer på at øge grøn kapacitet på cambodianske universiteter til at støtte Cambodias vejkort til bæredygtig udvikling.

Målet med projektet er:

• Opgradere og udvikle nye læseplaner og forbedre forskningskapaciteter for at fremme bæredygtig udvikling.
  • Udvikle stærke universitet-private samarbejder for at opnå de bæredygtige udviklingsmål
  • Skabe opmærksomhed mod unge cambodianere for at beskytte miljøet og den bæredygtige forvaltning af naturlige ressourcer.

I videoen forklarer SDU projektkoordinator, Dr. Dewan Ahsan, hvorfor dette projekt også er vigtigt for udviklede lande.

The GREENCAP project er medfinansieret af  Erasmus+ CBHE programmet i EU.  Projektet har tre europæiske partnere: Nantes Universitet (Frankrig), Syddansk Universitet (Danmark) og Vigo Universitet (Spanien) og fire cambodianske partnere: Royal University of Law and Economics, Institute of Technology of Cambodia, National University of Management og Battambang Universitet.

Redaktionen afsluttet: 25.03.2022