Skip to main content
Titel på enhed her

Om os

Bæredygtig værdiskabelse 

Institut for Marketing & Management har samfund og erhvervsliv som sit primære forskningsområde, og vi formidler ny forskningsbaseret viden til virksomheder og organisationer og til de mennesker, der leder dem og arbejder i dem. Det gør vi i form af undervisning, samarbejdsprojekter og vidensudveksling.

Vores ambition er at bidrage til at udvikle originalitet og kreativitet i såvel forskningen som erhvervslivet og deltage aktivt i virksomhedernes progressive, visionære arbejde med at skabe værdi indenfor rammerne af en bæredygtig udvikling. 
Instituttet stræber efter at tiltrække de bedste forskere og studerende til at samarbejde med virksomheder og institutioner om at udvikle indsigter, som både har en høj akademisk standard og giver operationelle bud på konkrete erhvervs- og samfundsmæssige udfordringer. 

Institut for Marketing & Management blev grundlagt 1. januar 1987 ved Det Samfundsvidenskabelige Fakultet på Syddansk Universitet. Instituttets fem forskningsenheder har ca. 100 fuldtidsansatte forskere og 15 Ph.d.-studerende, som producerer top-forskning og undervisning på en række uddannelser - primært indenfor erhvervsøkonomi (HA, cand.merc.), men også på ingeniøruddannelserne samt på HD- og masteruddannelser som fx MBA og MPI. Vi tilbyder bachelor, kandidat, Ph.d. og Masteruddannelser på SDUs campusser i Odense, Slagelse og Sønderborg. 

Instituttet har en årlig omsætning på ca. 55 mio. kroner og ledes af lektor Ph.d. Jeanette Lemmergaard.   

 

Institut for Virksomhedsledelse - Syddansk Universitet

  • Campusvej 55
  • Odense M - DK-5230
  • Telefon: +45 6550 4641

Sidst opdateret: 20.07.2022