Kvalitetssikring af det maritime telemedicinske Sundhedsvæsen

Nyt CMSS projekt skal optimere kvaliteten af de telemedicinske ydelser inden for det maritime Sundhedsvæsen

CMSS har fået tildelt en bevilling fra Den Danske Maritime Fond til projekt 'Kvalitetssikring af dansk skibsfart gennem optimering af det maritime telemedicinske Sundhedsvæsen'.

Formålet med projektet er at optimere kvaliteten af de maritime telemedicinske ydelser samt at vurdere, om ydelserne er på et internationalt sammenligneligt og højt niveau.

Projektet løber fra 1. oktober 2014 og frem til 1. oktober 2017, og fra Syddansk Universitet deltager projektleder Jesper Bo Nielsen, Institut for Sundhedstjenesteforskning samt Kimmo Herttua og Lulu Hjarnø, Center for Maritim Sundhed og Samfund.

Du kan læse mere om det nye projekt her.

Redaktionen afsluttet: 15.09.2014