Velkommen til seniorforsker Sisse Grøn, ph.d.

Ny seniorforsker

Sisse tiltrådte den 1. november en 90% stilling hos CMSS - kombineret med en 10% stilling for Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø.

Sisse Grøn har arbejdet som forsker siden 2008 - og heraf mindst 7 år som seniorforsker.  Sisse er et velkendt ansigt i CMSS, idet hun var ansat i enheden i perioden fra 2008-2013.

I det meste af sin forskning har Sisse undersøgt emner relateret til arbejdsmiljø, sundhed og sikkerhed, og hun har gennemført adskillige undersøgelser inden for det maritime område - særligt inden for skibsfart og fiskeri. Hun har erfaring med en række forskellige kvalitative forskningsmetoder - herunder etnografiske observationsstudier, som hun har udført om bord på flere skibe.

Sisse er en meget produktiv forsker og hendes forskning er udgivet i adskillige peer reviewed tidsskrifter af høj kvalitet inden for områderne arbejdsmiljø, sundhed og sikkerhed. Hun har en fremragende udgivelsesliste med 35 artikler.

Sisse Grøn har endvidere god erfaring med tiltrækning af eksterne forskningsmidler fra både offentlige og private fonde, herunder Danmarks Arbejdsmiljøforskningsfond og EU. Hun har desuden udført en imponerende mængde formidlingsarbejde i fagpresse, bøger og oversættelser og med talrige præsentationer på konferencer for maritime branchefolk.

Undervisningsmæssigt har Sisse erfaring på alle niveauer - lige fra bachelorer til kandidat- og ph.d.-studerende. Hun har undervist i flere kurser for forskellige målgrupper, som har omfattet både medicinske og tekniske studerende. Hun har desuden erfaring som censor fra flere institutioner.

Redaktionen afsluttet: 02.11.2021