Pontoppidan Centret
NY REFERENCEGRUPPE

Rektor og rocksanger på plads i Pontoppidan Centrets referencegruppe

Ny rådgivende komité for Pontoppidan Centret ved Syddansk Universitet er netop nedsat. Den består af nationale fagfolk og kulturpersonligheder bla. sangskriver og forfatter Michael Falch og rektor på Sct. Knuds Gymnasium Susan Mose.

"Henrik Pontoppidan er en forfatter, der i høj grad er en samtalepartner for nutiden, og referencegruppen skal være med til at befordre denne samtale”, siger centerleder Nils Gunder Hansen i anledning af, at der nu er nedsat en rådgivende komité for Pontoppidan Centret ved Syddansk Universitet.

Gruppen består af nationale fagfolk, kulturpersonligheder og repræsentanter fra relevante eksterne organisationer og den har syv medlemmer:

• Katrine Frøkjær Baunvig, centerleder ved Center for Grundtvigforskning, Aarhus Universitet
  • Birgitte Darger, lektor ved Christianshavns Gymnasium, medlem af bestyrelsen for Dansklærerforeningens sektion for stx og hf.
  • Michael Falch, sangskriver og forfatter
  • Christian Jensen, chefredaktør på Politiken
  • Susan Mose, rektor på Sct. Knuds Gymnasium
  • Connie Nielsen, fuldmægtig ved Københavns universitet, medlem af bestyrelsen i Pontoppidan Selskabet
  • Karen Skovgaard-Petersen, direktør ved Det Danske Sprog- og Litteraturselskab

Læs mere om referencegruppens sammensætning og formål.

Redaktionen afsluttet: 02.02.2021