Center for Landdistriktsforskning - CLF
Få inspiration

Magasin sætter fokus på fremtidens landdistrikter

Et nyt magasin samler viden og erfaringer om verdens landdistrikter fra forskere og praktikere.

Hvad er dit billede af verdens landdistrikter, og hvad tror du, fremtiden bringer for dem? Det var temaet på en sommerskole, som ZEIT-Stiftung organiserede i 2021 og 2022 med CLF som én af en række partnere.

På sommerskolen kastede forskere, praktikere og lokale aktører lys over landdistrikternes mangfoldighed, og indholdet af sommerskolen er nu blevet formidlet i et nyt magasin ”Rural Futures”.

Magasinet udspringer af deltagernes dialog og udforskning på landet og bevæger sig blandt andet om temaer som landdistrikternes fortælling og bidrag til en bæredygtig fremtid. Det indeholder også interviews med centerleder Egon Noe og landdistriktsforsker Annette Aagaard Thuesen om landdistrikternes identitet.

Læs magasinet gratis her

Bog