Center for Landdistriktsforskning - CLF

Nyt om projektet "livskvalitet i yderområder og landdistrikter"

Se et 12 minutters klip fra "21 Søndag" fra de feltstudier som kører i øjeblikket

Interviews med 6 familier som udtrykker hvad de oplever som livskvalitet ved at bo på landet

Interviewene blev bragt i "21 Søndag" den 29. september kl. 21 – projektet omtales mellem kl. 16.49 og kl. 28.16 (i klippet "Politiet overså datafejl").

Om projektet

Projektet skal undersøge, hvad der giver folk i yderområderne deres høje livskvalitet. I Danmark har folk nemlig en højere livskvalitet på landet end i byerne, men vi ved meget lidt om hvorfor. Den nye viden kan være med til at forbedre livskvaliteten for alle danskere - både i byen og på landet.

Om feltstudierne

Forskerne på projektet har via en række lokalaviser bedt folk om at indsende to billeder af, hvad de oplever som livskvalitet. Og det er på den baggrund at interviewene er kommet i stand.

Her er et eksempel på en artikel, hvor folk i yderområder er blevet opfordret til at indsende billeder:

Vis forskeren hvad der giver livskvalitet. 4. september 2019 Folkebladet Lemvig Sektion 1 Side 2

Redaktionen afsluttet: 02.10.2019