Skip to main content

Praktikkontrakt-flow

Praktikkontrakt-flow

  1. Den studerende opretter praktikkontrakten. Blanket-systemet sender en kopi af kontrakten til den studerendes SDU-mail.
  2. Praktikkoordinator modtager kontrakten til godkendelse. Praktikkoordinator skal godkende eller afvise praktikken ved at klikke på felterne 'godkend' eller 'afvis' i mailen. Praktikkoordinator får rykkere hver 5. dag, hvis vedkommende ikke reagerer.
    1. Hvis kontrakten afvises, skal der gives en begrundelse for afvisningen. Derefter sender systemet kontrakten til den studerende. Den studerende skal lave de ønskede rettelser, og gensende kontrakten til godkendelse.
  3. Når praktikkoordinator har godkendt kontrakten, sender Blanket-systemet kontrakten til virksomhedsgodkenderens godkendelse. Afsender på mailen er 'Digitale blanketter'. Virksomhedsgodkenderen får rykkere hver 5. dag, hvis vedkommende ikke reagerer.
    1. Hvis virksomheden afviser kontrakten, skal der gives en begrundelse for afvisningen. Derefter sender systemet kontrakten til den studerende. Den studerende skal lave de ønskede rettelser, og gensende kontrakten til godkendelse (via praktikkoordinator og virksomhed).
  4. Når virksomhedsgodkenderen har godkendt kontrakten, sender Blanket-systemet en kopi af den godkendte kontrakt til den studerende, virksomhedsgodkenderen, praktikkoordinatoren, SU-kontoret og uddannelsessekretæren (samt SDU International ved praktik i udlandet).
  5. Uddannelsesleder skal tildele en SDU-praktikvejleder i https://spocadm.sdu.dk (Se mine blanketter øverst til højre). Vejledere kan tildeles enkeltvis eller samlet på siden. OBS der sendes ikke rykkere - det anbefales, at uddannelseslederen tjekker siden fx to gange om måneden.   
  6. Blanket-systemet sender en kopi af praktikkontrakten til SDU-praktikvejlederen.
  7. Ændringer i praktikkontrakten efter at kontrakten er godkendt af virksomhedsgodkenderen: Der bliver ikke sendt en kopi af kontrakten til parterne, men ændringerne er synlige for alle, der kan logge sig ind på blanket-systemet. (Det er planen, at der sendes en kopi af den rettede kontrakt til alle parter, men dette er ikke implementeret endnu.)
  8. Afbrydelse af praktik: Praktikkoordinator og Alexandra Vahala Hvass kan afbryde praktikken i blanket-systemet. Alexandra Vahala Hvass får en besked om afbrudt praktik. Den studerende skal vejledes til at afslutte praktikken på en anden måde (ny kontrakt).
  9. Når praktikperioden er udløbet, sender Blanket-systemet en mail til virksomhedsgodkenderen om at godkende praktikken. Der sendes en rykker hver 5. dag, indtil vedkommende reagerer.
    1. Hvis virksomheden afviser at praktikken er gennemført, skal der gives en begrundelse. Blanket-systemet sender en besked om dette til den studerende og praktikkoordinatoren samt Alexandra Vahala Hvass. Praktikken kan herefter forlænges eller kontrakten kan helt slettes, og den studerende kan indgå en ny praktikkontrakt.
  10. Praktikkoordinator skal godkende hele praktikforløbet, når den studerende har afleveret rapporten og deltaget i seminaret.

 

Sidst opdateret: 13.11.2021