Skip to main content

Master i projekt- og innovationsledelse

Strategi og forretningsforståelse

Valgfag

Formål

Faget strategi og forretningsforståelse på MBA-uddannelsen vil give dig de nødvendige færdigheder til at udvikle strategier og træffe kvalificerede beslutninger, der kan føre til organisationens succes.

Du vil lære at analysere markeder, identificere konkurrencefordele og opnå en dybere forståelse af, hvordan organisationer fungerer. 

Indhold

  • Strategiske modeller og teorier, herunder SWOT-analyse, PESTLE-analyse og værdikædeanalyse 
  • Forretningsstrategier og -modeller, herunder Blue Ocean-strategi og Porters femkræfter model 
  • Strategisk ledelse og beslutningstagning, herunder beslutningsprocesser og risikostyring 
  • Ressourcebaseret teori og dens anvendelse i strategiudvikling 
  • Analyse af interne ressourcer og kapaciteter og deres påvirkning på organisationens konkurrenceposition 

Fakta om faget

Hvornår?
Efterår

Hvor?
SDU Odense

Fagansvarlig
Jacob Lyngsie

Søg ind

Bliv klogere på adgangskrav, ansøgningsfrister og optagelse.

Se mere