Center for Sundhedsfilosofi og Etik

Kender du Center for Sundhedsfilosofi og Etik?

Sikkert ikke. Men det er også OK, for Center for Sundhedsfilosofi og Etik er et relativt nyt center, der er oprettet som et samarbejde mellem Det Humanistiske Fakultet, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet og Odense Universitetshospital. Men du kan blive klogere på centret lige her.

Målet med Center for Sundhedsfilosofi og Etik er at etablere et fremtidssikret samarbejde om sundhedsfilosofi imellem relevante forskere fra HUM, SAMF og OUH indenfor områderne forskning, uddannelse og myndighedsbetjening.

Centeret dækker særligt fire kerneområder:

1: Sundhedsrelateret filosofi og etik
2: Sundhedsbegreber, velfærd og sundhedsfremme
3: Sundhedsfaglig videnskabsteori og forskningsetik
4: Prioritering, ulighed og sociale aspekter af sundhed

Du kan finde meget mere information på centrets hjemmeside

Du kan også tilmelde sig centerets nyhedsbrev ved at skrive til sundhedsfilosofi@sdu.dk

Center for Sundhedsfilosofi og Etik

Centerets mål er etablere et fremtidssikret samarbejde om forskning, uddannelse og myndighedsbetjening inden for sundhedsfilosofi og etik.

Kig nærmere på hjemmesiden her

Nyhedsbrev fra centret

Vil du modtage nyheder fra Center for Sundhedsfilosofi og Etik?

Så tilmeld dig nyhedsbrevet her

Redaktionen afsluttet: 10.02.2021