Tiltrædelsesseminar

Tiltrædelsesseminar for professor Dorthe Nielsen - 26. august 2022

"Sårbarhed set i et sundheds-, patient- og samfundsperspektiv"

Fredag den 26. august 2022 fra kl. 14.00

Auditoriet, Syddansk Universitet
J.B. Winsløws Vej 25
DK-5000 Odense C

I forbindelse med Dorthe Nielsens tiltrædelse som professor i sårbarhed ved Forskningsenhederne for Geriatri og Infektionsmedicin, Klinisk Institut, SDU, og ved Geriatrisk og Infektionsmedicinsk afdeling, OUH, vil Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet gerne invitere til tiltrædelsesseminar med nedenstående program:

14.00-14.05: Introduktion og velkommen

Uffe Holmskov, Prodekan for forskning og innovation, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, SDU

14.05-14.45: Sårbarhed – en rejse med patienter, kultur og videnskab

Dorthe S. Nielsen, PhD, MHSc, Professor i sårbarhed, Forskningsenhederne for Geriatri og Infektionsmedicin, Klinisk Institut, SDU og Geriatrisk og Infektionsmedicinsk afdeling, OUH

14.45-15.00 Et patientperspektiv

Abdul Karim Hashem, Patient, OUH Odense Universitetshospital

15.05-15.25: Sårbarhet – medfødt og påført

Grethe Eilertsen, Professor, Dr. Polit, RGN. Leader USN Research Group of Older Peoples’ Health, Faculty of Health and Social Sciences, University of South-Eastern Norway

15.25-15.45: Det du ikke ved får patienten ondt af

Morten Sodemann, Professor i Global Sundhed og Indvandrermedicin, Klinisk Institut, SDU og overlæge og forskningsleder, Indvandrermedicinsk Klinik, Infektionsmedicinsk afdeling, OUH

15.45-16.00: Diskussion og afslutning

Præsentationer vil foregå både på dansk og på engelsk.

Efter ovenstående seminar vil der blive holdt en reception i kantinen, J.B. Winsløws Vej 25, st.

Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet vil gerne invitere alle interesserede til seminaret og den efterfølgende reception. Hvis du ønsker at deltage, vil vi gerne bede dig tilmelde dig her senest den 18. august 2022.

For yderligere information eller evt. spørgsmål bedes I kontakte forskningssekretær Charlotte Schytte på mail charlotte.bremer.schytte@rsyd.dk

Uffe Holmskov
Prodekan for Forskning og Innovation

Kørselsvejledning

Reglerne for parkering ved ved universitetets bygninger, J. B. Winsløws Vej 15 – 25, DK-5000 C, præciserer, atbesøgende, der ankommer i bil, oplyser registreringsnummeret på deres køretøj på iPad'en i hallen på J.B. WinsløwsVej 25, så snart de ankommer. Der er enkelte parkeringspladser, hvor der kan bruges p-skive, men det vil fremgå af delokale skilte. Hvis du ikke registrerer din bil, kan du få en parkeringsbøde.

Redaktionen afsluttet: 15.07.2022