Bruger du LinkedIn til at formidle din forskning og faglighed?

Hvis ikke, så går du faktisk glip af en række gylde muligheder, for at udbrede din viden til relevante målgrupper og skabe professionelle netværk.

SDU har udviklet et kursus, der er specifikt målrettet mod forskere, der vil bruge LinkedIn professionelt, med videndeling, overvågning af aktuel viden og opbygning af din egen profil.

På kurset vil du bl.a. lære, hvordan du

• Deltager i, overvåger og følger med i nationale og internationale vidensnetværk
  • Netværker med kolleger i ind- og udland
  • Synliggør din forskning og aktuelle viden ud over dine egne eksisterende nære netværk.
  • Deltager i vidensudveksling med studerende og kolleger i et sjovt, givende og hurtigt socialt medie.

Der vil desuden være hands on opgaver og oplevelser, hvor du blandt andet lærer at:

• Udvikle din faglige profil.
  • Forstå LinkedIns særkender i forhold til andre sociale medier.
  • Finde relevante personer og øvrige profiler.
  • Udgive indhold i form af tekst, billeder og video.
  • Udvikle en udgivelsesstrategi.

Lyder det som noget for dig? Så kan du læse mere om kurset her

Kursus i LinkedIn

På kurset lærer du, hvordan du udnytter LinkedIn i din forskningsformidling og til at skabe professionelle netværk.

Læs mere om kurset her

Redaktionen afsluttet: 17.03.2021