Adjungeret professor

Kathryn Pollak er ny adjungeret professor ved Center for Forskning i Patientkommunikation, Klinisk Institut

Kathryn Pollak er en pioner inden for kommunikations-coaching af klinikere og skal bidrage til fremtidig forskning på området på OUH og SDU

Kathryn Pollak er socialpsykolog og professor i Sundhedsvidenskab, samt Associate Director of Population Sciences på Duke Cancer Institute og medleder af The Palliative Care Research Cooperative Group.

Kathryn Pollak er 52 år gammel og fik sin ph.d. i socialpsykologi fra University of Houston. Hun har studeret kliniker-patient kommunikation og udviklet adfærdsmæssige interventioner i næsten 20 år og har direkte coached over 100 klinikere. Hendes forskning i disse interventioner har vist positive effekter på klinikerens resilience og udbrændthed.

CFPK og Kathryn Pollak har en fælles interesse i udvikling og evaluering af adfærdsmæssige initiativer, der kan forbedre kliniker-patient kommunikationen, og vi forventer at Kathryn Pollak vil kunne bidrage til at kvalificere CFPK’s nuværende og fremtidige projekter i forhold til implementeringen af patientcentreret kommunikation. For eksempel ved at undersøge effekten af en mere reflekteret praksis, der også involverer coaching og andre feedbackmetoder.

Mød forskeren
Adjungeret professor Kathryn Pollak

Kathryn Pollak er socialpsykolog og professor i Sundhedsvidenskab. Hun er nu også tilknyttet som adjungeret professor ved Center for Forskning i Patientkommunikation, KI og OUH.

Redaktionen afsluttet: 17.03.2022