Årets julehilsen

Julehilsen til KI's ansatte - 2021

En lille julehilsen fra Institutleder Kirsten Kyvik

Kære alle i Klinisk Institut

Så blev det igen tid til en lille jule- og nytårshilsen, og igen i en Covid-19 tid! Jeg havde ellers håbet, at det var bedre i år, men tværtimod er det vist nærmest værre! Trods de to hårde år, vi har været igennem, er der dog meget godt at tænke tilbage på.

I holder skruen i vandet med forskning og publikationer, og i stigende grad også i forhold til den impact jeres forskning får i guidelines, politikpapirer og for patienterne. Den eksterne funding stiger også, så I har midler til at lave den forskning I gerne vil. Vi håber at kunne komme til at hjælpe jer endnu bedre i de kommende år på dette område.

På undervisningssiden har I levet med trælse videoløsninger i lang tid, og der er ikke lige udsigt til,  at det stopper. Dog ser det ud til, at eksamen bliver med fysisk tilstedeværelse i år. Noget der helt klart er at foretrække for Zoom. Hvad angår faget Narrativ medicin, så er der i år kommet både en lærebog og en tekstantologi, og sidstnævnte skulle I alle gerne snart modtage. Jeg håber, vi vil nyde at læse bidragene, hvor tre af dem er vinderne af en novellekonkurrence blandt vores egne medicinstuderende!

I Færdighedslaboratoriet er der sket udskiftning, fordi Kirsten Garbo har valgt at stoppe sit arbejdsliv for at hellige sig familien. Jeg håber, I vil tage godt i mod hendes afløser Christina og hjælpe hende ind i det der foregår.

Rigtig mange af jer har haft travlt i de sidste to år pga. Covid  med ekstra klinisk arbejde både med Covid-patienter og for at indhente pukler, og lige nu kan det se træls ud med hensyn til, om vi dog på noget tidspunkt kommer tilbage til normal gænge i arbejdet. Et gammelt ordsprog siger at ”Bag skyerne er himlen altid blå”, og jeg sætter min lid til, at der vil komme, om ikke andet en ny normal på et tidspunkt, hvor der igen bliver tid til det, der lige er lagt lidt på hylden.

I skal alle vide, at jeg er enormt stolt af jer alle sammen, af jeres engagement i klinikken,  at I støtter hinanden, når nogen er nede i et hul, og at I knokler for at nå jeres mål! Det, at være jeres institutleder, er en daglig glæde!

Vi ses i det nye år – når vi får lov!
Og indtil da - pas godt på jer selv der ude!!

Glædelig jul og godt nytår ønsker
Kirsten

Redaktionen afsluttet: 22.12.2021