Navne

Ny adjungeret professor ved Klinisk Institut

Syddansk Universitet har udnævnt professor Charles Andrew Salzberg til adjungeret professor ved Plastikkirurgisk Afdeling Z

Syddansk Universitet har udnævnt professor Charles Andrew Salzberg til adjungeret professor ved plastikkirurgisk afdeling Z. Samarbejdet med plastikkirurgisk afdeling Z ved Odense Universitetshospital vil fokusere på at styrke forskningsaktiviteter indenfor brystrekonstruktion og innovativ plastikkirurgi via fælles forskningsprojekter og udveksling af unge forskere.

Charles Andrew Salzberg er chef og professor for plastikkirurgisk afdeling ved Icahn School of Medicine Mount Sinai Health System, New York, NY. Professor Salzberg er en internationalt anerkendt forsker og foredragsholder indenfor brystrekonstruktion. Han er kendt som pioner indenfor udvikling og anvendelse af acellulær dermal matrix (ADM) til primær bryst rekonstruktion. Salzberg’s store erfaring og arbejde med ADM har haft afgørende indflydelse på vores nuværende kliniske praksis i forhold til brystrekonstruktion og vi har allerede publiceret 6 fælles peer-reviewed artikler.

Udover fælles forskningsprojekter og publikationer stiler vi efter at udveksle både ideer og forskere på tværs af Atlanten.

Professor Salzberg besøger SDU og plastikkirurgisk afdeling Z, OUH i slutningen af september måned 2019 i forbindelse med seminar og tiltrædelsesforelæsning.

Kontakt:

Klinisk lektor Jørn Bo Thomsen, MD, PhD, jbthomsen@health.sdu.dk

Professor Jens Ahm Sørensen, MD, PhD, jsoerensen@health.sdu.dk

Ny Adjungeret professor ved Plastikkirurgisk Afdeling og Klinisk Institut
Charles Andrew Salzberg

Charles Andrew Salzberg, chef og professor på Plastikkirurgisk Afdeling ved Icahn School of Medicine Mount Sinai Health System, New York

Redaktionen afsluttet: 03.05.2019