Ph.d. projekt

Nyt Ph.d.-projekt skal hjælpe organisationer med at begrænse risikoen for skader

Hvert år bruger organisationer mange millioner kroner på forebyggende tiltag, såsom tyverialarmer og vandstopsikring, der skal begrænse risikoen for skader – men har det den ønskede effekt?

I et nyt 3-årigt Ph.d.-projekt ” En finansiel vurdering af risikostyring i forsikringsbranchen” skal Simon Sølvsten undersøge, hvilke metoder der er mest effektive til at forebygge skader for organisationer. Det kan være svært for organisationer at beslutte, hvilken metode til at forebygge skader, der er den mest effektive, og hvilke der i sidste ende skaber mest værdi.

Ved at klarlægge den økonomiske værdi af Risk Management ønsker han at give organisationer et mere kvalificeret beslutningsgrundlag, når det kommer til at prioritere mellem forskellige forebyggelsesinitiativer – og samtidig give de rette redskaber til at skabe en balance mellem indsats og risiko.

Bag om projektet

Forskningsprojektet gennemføres af Simon Sølvsten på Institut for Sociologi, Miljø- og Erhvervsøkonomi på Syddansk Universitet i Esbjerg med Professor Brooks Kaiser som hovedvejleder. Projektet er et samarbejdsprojekt med Willis Towers Watson.

Kontaktoplysninger

Har du interesse i at vide mere om ph.d.-projektet, er du velkommen til at kontakte Simon Sølvsten pr. telefon +45 6038 0407 eller via e-mail på simos@sam.sdu.dk

Mød forskeren
Simon Sølvsten

Simon Sølvsten arbejder til dagligt som Practice Leader i Willis Towers Watson. Han har en længere uddannelsesrække bag sig startende med en håndværksmæssig uddannelse som elektriker, som efterfølgende er suppleret med en HD i organisation og ledelse samt en cand.merc. i Styring og Ledelse fra SDU.

Vil du vide mere om forskningsprojektet?

Du kan læse mere om forskningsprojektet her

Læs mere her

Redaktionen afsluttet: 26.02.2019