SAMF optag 2020

SAMF byder mere end 1.000 nye studerende velkommen i 2020

I år er 1.607 unge blevet tilbudt en studieplads på en af SDU’s samfundsvidenskabelige uddannelser. Det er en fremgang på hele 11% sammenlignet med sidste år.

Af Christian Vester Nielsen, , 29-07-2020

Snart kan Det Samfundsvidenskabelige Fakultet byde velkommen til de mere end 1.000 nye studerende, som allerede nu har takket ja til en samfundsvidenskabelig uddannelse på SDU. Det er p.t. en stigning på op mod 10% sammenlignet med sidste år.

Det er nuværende status, efter at årets ansøgere natten til den 28. juli fik svar på, om de er blevet optaget på en videregående uddannelse.

- Vi glæder os til at tage imod de nye studerende, som er kommet ind på vores samfundsvidenskabelige uddannelser. Vores kandidater er eftertragtede i erhvervslivet, og derfor er det rigtig positivt, at der er stor interesse for vores uddannelser blandt de unge, siger Jan Guldager Jørgensen, der er prodekan for uddannelse på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet.

Generelt oplever vi en positiv tendens på tværs af landet, men særligt i Kolding og Odense oplever vi p.t. en markant stigning i antallet af unge, som har takket ja til deres nye studieplads.

Ved årets optag har SDU i alt tilbudt 5.484 studerende en studieplads, hvoraf 1.607 er blevet tilbudt en plads på en af vores uddannelser på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet.

Ledige pladser

For ansøgere, der ikke kom ind på den ønskede uddannelse, er der stadig mulighed for at søge en af vores ledige pladser.

Du finder en oversigt over de ledige pladser her.

Redaktionen afsluttet: 29.07.2020