Det Samfundsvidenskabelige Fakultet

CBS henter ny rektor på SDU

Peter Møllgaard er udnævnt til ny rektor på CBS. Han har været dekan for Det Samfundsvidenskabelige Fakultet på SDU siden 1. juni 2022.

Det bliver dekan Peter Møllgaard, der tiltræder som rektor på CBS, hvor han afløser den tidligere rektor Nikolaj Malchow-Møller, der stoppede ved årsskiftet. Peter Møllgaard kom fra en stilling som dekan på Maastricht University School of Business and Economics, da han blev ansat på SDU for to år siden. Med den nye rektortitel vender han tilbage til CBS, hvor han tidligere har arbejdet som blandt andet forskningsdekan og institutleder.

Et fakultet i forandringer

Som dekan på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet har Peter Møllgaard stået i spidsen for at udvikle fakultetet i en tid med store forandringer.

-Med stolthed kan jeg sige, at dette er den anden rektor, som SDU på kort tid leverer til CBS. Peter Møllgaard har i sin tid på SDU været dedikeret i sit arbejde for at sikre en strategisk udvikling af fakultetet. Det skal han have stor tak for. Jeg ønsker ham al mulig held og lykke fremover, siger rektor Jens Ringsmose.

Proces for ansættelse af ny dekan

Der igangsættes nu en proces for rekruttering af en ny dekan, som forventes at kunne tiltræde den 1. august. Indtil en afløser for Peter Møllgaard er på plads, er Hanne Søndergaard Birkmose, institutleder på Juridisk Institut, fra den 10. april konstitueret som dekan.

Redaktionen afsluttet: 09.04.2024