Ny professor i Aerial Robotics

Ulrik Pagh Schultz er blevet udnævnt til Professor i Aerial Robotics (luftrobotik) på SDU Dronecenter, han kom til SDU i 2005 og har siden 2017 været ansat på SDUs Dronecenter

Ulrik Pagh Schultz er blevet udnævnt til Professor i Aerial Robotics (luftrobotik) på SDU Dronecenter. Han kom til SDU i 2005 og har siden 2017 været ansat på SDUs Dronecenter.

UAS til gavn for samfundet

Spørger man Ulrik om hans forskningsplaner og fremtidige projekter, fortæller han: ”Jeg er motiveret af Dronecenterets vægt på at udvikle teknologi til gavn for samfundet, og jeg synes flyvende robotter er særligt interessante, fordi de har et kæmpe potentiale for at sætte et stort aftryk på fremtidens samfund.

”Ulrik ønsker at vise, at menneskelig programmering i sidste ende er nøglen til, at flyvende robotter får tilladelse til at arbejde udendørs overalt i vores samfund, og at højniveauprogrammering kan få dette til at ske på en effektiv, præcis og sikker måde. ”Jeg håber at kunne realisere dette i sammenhæng med forskningsprojekter som har indflydelse på den grønne omstilling, og på den måde blive del af den teknologiudvikilng, som (endelig) vil lade droner blive nyttige, autonome robotter der kan bevæge sig gennem hele vores luftrum.

”Læs mere her: New Professor in Aerial Robotics

Redaktionen afsluttet: 27.04.2021