60 ambassadører besøgte SDU UAS Test Center

Danske ambassadører, som til dagligt er udstationeret over hele verden, var den 21. august på inspirationstur på Fyn med fokus på robotter og droner. Her besøgte de bl.a. SDU UAS Test Center i HCA Airport, hvor forskere og virksomheder stod klar til at fortælle om deres forsknings- og udviklingsprojekter, og hvordan vi ser på fremtiden indenfor droneteknologi og anvendelse af droner inden for f.eks. landbrug, energi og sundhed.

De danske ambassadører faciliterer samarbejder imellem danske og udenlandske forskningsinstitutioner og virksomheder og kan hjælpe med at øge kendskabet til den særligt fynske satsning på robotter og droner.

Redaktionen afsluttet: 20.08.2018