Nyt fra Active Living

Nyt MOV:E magasin fra FIIBL

I den 14. udgave af MOV:E magasinet sætter FIIBL sammen med en række forfattere fokus på idræt og bevægelse for børn og unge med særlige behov.

Alle børn og unge skal have mulighed for at være en del af de idræts- og bevægelsesfællesskaber, de møder i både daginstitution, skole og fritid. I magasinet sættes der fokus på, hvordan vi skaber rammerne for, at alle børn og unge oplever de positive effekter, idræt og bevægelse kan have. Flere artikler byder endda på konkrete ressourcer og værktøjer, der kan bruges i egen praksis.

Premiere på to nye formater

I MOV:E 14 er der premiere på to helt nye formater. For første gang udgiver magasinet nemlig en videnskabelig artikel. Samtidig byder MOV:e 14 også på en podcast. I dette nummer og i kommende magasiner vil de to nye formater supplerer de velkendte artiklerformater i MOV:E.

Skriv til MOV:E magasinet

Som altid modtager redaktionen gerne forslag til bidrag og respons på indholdet i MOV:E. Har du lyst til se nærmere på tidligere magasiner, kan du finde alle tidligere numre af MOV:E i magasinarkivet.

Vil du skrive en artikel, så kan du læse mere om artikelformater og retningslinjer her: Skriv til MOV:E magasinet.

Foto: Colourbox

Active Living er en forskningsenhed på Institut for Idræt og Biomekanik på Syddansk Universitet. Enheden rummer bl.a. tre centre: Forsknings- og Implementeringscenter for Idræt, Bevægelse og Læring (FIIBL); Center for forskning i Idræt, Sundhed og Civilsamfund (CISC); og  World Playground Research Institute. Active Living udgiver løbende nyheder om enhedens samlede forskningsaktiviteter.

MOV:E 14

Læs det helt nye MOV:E magasin

Har du et forslag til en artikel eller respons på indholdet, så skriv til os!

Skriv til redaktionen

Redaktionen afsluttet: 13.09.2023