Alumner fra Innovation and Business mødtes på Alsion

Alumner fra Innovation and Business mødtes igen i år og besøgte Alsie Express som del af arrangementet

For tredje år i træk har Mads Clausen Instituttet været vært for en alumne-event for nuværende og forhenværende studerende fra ingeniøruddannelsen Innovation and Business. 40 personer deltog i begivenheden og tilbragte en fornøjelig eftermiddag med præsentationer og netværksdannelse.

Virksomhedsbesøg på Alsie Express

Formand for alumne komitéen Jonas Bargum havde planlagt et interessant virksomhedsbesøg på Alsie Express i Sønderborg Lufthavn, hvor CEO Lone Holm præsenterede virksomheden efterfulgt af en rundvisning inklusiv en tur i kontroltårnet. Programmet fortsatte bagefter på campus, hvor lektor Arne Bilberg på vegne af Innovation and Design Engineering sektionen præsenterede områdets nyheder indenfor forskning og uddannelse. Endelig var der arrangeret en konkurrence for deltagerne baseret på besøget på Alsie Express. Dagen sluttede med middag på Café Alsion.

Innovation and Business er en ingeniøruddannelse, der kombinerer kreativitet, teknologi, forretningsforståelse og iværksættertrang med fysik og matematik. Uddannelsens overordnede mål er at skabe idé- og produktudviklere med stor ingeniørmæssig viden og solid forretningsforståelse.

Redaktionen afsluttet: 20.05.2016