Cochrane

Velkommen til Cochrane

Det er med stor glæde, at vi her på KI pr. 1. januar 2021 har kunnet byde velkommen til Cochrane Denmark (tidligere Nordisk Cochrane Center).

Evidens er vigtig for at skabe det bedste sundhedssystem i fremtiden. Derfor det er en stor glæde, at vi pr. 1. januar 2021 har kunnet byde Cochrane Denmark (tidligere Nordisk Cochrane Center) velkommen til Klinisk Institut, Syddansk Universitet og OUH.

Vi har store forventninger til, at Cochrane Denmark kan være med til at informere og kvalificere beslutninger inden for sundhedsområdet på baggrund af den bedste tilgængelige viden ved systematiske gennemgange og kvalitetsvurderinger af den videnskabelige litteratur.

Centrets indsats skal sikre, at patienterne får den bedst mulige behandling med færrest mulige skadevirkninger, og at denne viden stilles til rådighed for beslutningstagere, inklusive patienter og offentligheden.

På SDU/OUH vil Cochrane Denmark blive affilieret med Center for Evidensbaseret Medicin Odense (CEBMO) og vil arbejde for at skabe et bredere samarbejde på tværs af hele landet.

Bliv klogere på Cochrane

Her kan du blive klogere på, hvad Cochrane Danmark er for en størrelse

Læs mere om Cochrane her

Redaktionen afsluttet: 15.01.2021