Navne

Ny adjungeret professor

Michael Pedersen er udnævnt til adjungeret professor i Radiologi

Michael Pedersen, 46 år, tiltræder februar 2020 i en 5-årig stilling som adjungeret professor i radiologi ved det Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, SDU. Michael tilknyttes Radiologisk Forskningsenhed ved Odense Universiteshospital.

Michael Pedersen har siden 2012 virket som professor i bioteknologi og bioimaging ved Institut for Klinisk Medicin, Aarhus Universitet.

Michael har uddannelser i medicin, fysik og kemi, og har erfaring inden for udvikling af MRI, CT, ultralyd, PET og optiske imaging systemer, både eksperimentelt og klinisk. Den nye stilling vil øge samarbejdet på tværs af radiologiske fagområder og søge at udvikle eksperimentel teknologi og nye billeddiagnostiske analysemetoder med kliniske anvendelser.

Adjungeret professor Michael Pedersen
Michael Pedersen