Staff Seminar

Prisregn over Klinisk Institut på en dag i forskningsformidlingens tegn

Klinisk Instituts årlige Staff Seminar bød ud over veloplagte oplægsholdere, også på priser til bedste formidling af ph.d.-projekt, bedste vejleder for ph.d.-studerende og Klinisk Instituts Publikationspris

Institutleder, Kirsten Kyvik bød velkommen til Klinisk Instituts Staff Seminar 2019. Herefter overlod hun ordet til lektor Maja Thiele, der præsenterede juryen til Klinisk Instituts kåring af bedste ph.d.-formidling med følgende ord: ”Hvis jeg er Svanninge Bjerge, så er disse tre adjungerede professorer Alperne”. En hentydning til de tre adjungerede professorers omfattende og store forskerkarrierer.

Juryen bestod foruden lektor Maja Thiele af adjungeret professor Robert Steele, adjungeret professor Hans Christoph Steinhausen og adjungeret professor Ole Kirk

Kristian Kjærgaard vinder bedste formidling af ph.d.-projekt

Herefter introducerede Maja Thiele publikum for ni punkter til at kommunikere forskning – og at kommunikere godt. Salens godt 70 tilhørere var altså klædt godt på til at høre de fire ph.d.-studerendes præsentationer af deres forskning.

Fire ph.d.-studerende var udvalgt til at præsentere deres forskning: Marianne Vogsen (Nuklearmedicin og Onkologi), Ditlev Rasmussen (Medicinsk Gastroenterologi og FLASH), Anne Lindegaard Christiansen og Kristian Kjærgaard (Ortopædkirurgi).

Vinderen blev Kristian Kjærgaard fra Forskningsenhed ved Ortopædkirurgi, og han fik følgende ord med på vejen: ”En elegant præsentation, godt og livligt kropssprog, gode slides og en god og tydelig stemme”.

Klinisk Instituts bibliometriske analyse for 2014-2018

Herefter præsenterede Daniella Deutz fra bibliotekets den bibliometriske analyse for Klinisk Institut for publikationer fra 2014-2018.

Rapporten kan rekvireres ved henvendelse til Vibeke Mortensen

Louise Weile og Ellen Nøhr

Årets ph.d.-vejleder blev Ellen Aagaard Nøhr

Louise Kjær Weile præsenterede sin vejleder – årets vejleder – Ellen Aagard Nøhr. Hun rundede sit oplæg med mange roser til en fagligt kompetent, menneskelig og dygtig vejleder af med ordene: ”Ellen er definitionen på ikke bare en god vejleder – men en verdensklasse vejleder”.

Thank you

Marianne Ewertz runder dagen af med Klinisk Instituts Publikationspris 2018

Marianne Ewertz takkede af hele sit hjerte – med et hjerte - og førte derefter publikum med på en tur gennem sin forskerkarriere.  Hun sluttede af med et smil og et godt råd til alle de dygtige, nye forskerspirer: ”Mit råd er: Tag ud i verden, når I er unge og skab jer et netværk – og husk jeres affiliering”

Kirsten Kyvik og Marianne Ewertz