Niels Ørtenblad adjungeret professor ved University of British Columbia, Canada

Professor og forskningsleder Niels Ørtenblad er udnævnt som adjungeret professor ved School of Kinesiology, University of British Columbia, Canada.

Professor Niels Ørtenblad er blevet udnævnt som adjungeret professor ved School of Kinesiology, University of British Columbia, Canada for perioden 2017-2020. Niels Ørtenblad er forskningsleder for Forskningsenheden Muskelfysiologi og Biomekanik, Institut for Idræt og Biomekanik. Hans forskning fokuserer på muskler og energiomsætning.

”Udnævnelsen er en stor anerkendelse af det arbejde Niels Ørtenblad og hans forskningsenhed har udført i en lang årrække. Det understreger samtidig, at hans forskning er af høj international standard og har international bevågenhed”, udtaler Institutleder Jørgen Povlsen

Adjungeringen indebærer, at professor Niels Ørtenblad inviteres til Canada for at deltage i forskningssamarbejder, ligesom aftalen åbner op for udveksling af forskere i kortere og længere perioder de to institutioner imellem.

For yderligere information

Professor, forskningsleder Niels Ørtenblad, tlf: 6011 3433