3D-print

Det Tekniske Fakultet har fokus på, hvordan man kan 3D-printe brugertilpassede og stadig mere komplekse enheder.

3D-print er en multifunktionel teknologi, der inkluderer områder som hurtig prototyping og additiv fremstilling inklusive både direkte værktøj og direkte fremstilling. Hvert område kræver forskning inden for teknologi, materialer / kompositter, design / modellering og forretningsintegration.

3D-print er således integreret på tværs af alle centre og sektioner ved Det Tekniske Fakultet, både gennem direkte forskningsprojekter eller forskningsprojekter, der anvender 3D-print.

For at støtte innovation og iværksættere på Det Tekniske Fakultet ved SDU tilbyder vi også 3D-printfaciliteter gennem MakerSpace - Odense og Maker Lab - Kolding og (DEVLAB)

Forskningsprojekter inden for 3D-print /Additive Manufacturing

Forskningsprojekter der anvender 3D-print