Juridisk Institut får ny leder

Camilla Hørby Jensen er tiltrådt som institutleder på Juridisk Institut på SDU.

Camilla Hørby Jensen

Lektor Camilla Hørby Jensen er blevet ansat som institutleder på Juridisk Institut. Hun kommer til at stå i spidsen for et institut, der har over 50 medarbejdere, og som dækker alle de juridiske hovedområder.

Instituttet udbyder den traditionelle jurauddannelse som fuldtids- og deltidsuddannelse samt kombinationsuddannelsen HA(jur.) og cand.merc.jur. Derudover er Juridisk Institut ansvarlig for undervisningen i størstedelen af de juridiske fag, der i øvrigt udbydes på SDU.

Kender universitetet godt

Camilla Hørby Jensen (36) er uddannet cand.merc.jur. fra SDU, hvorfra hun også fik sin ph.d.-grad i jura i 2007. Siden har hun varetaget forskellige poster, heriblandt været studieleder og faggruppeleder. Hendes forskningsområder er formueret, kreditret og bank- og kapitalmarkedsret.

- Det glæder mig meget, at Camilla Hørby Jensen tiltræder som institutleder på Juridisk Institut. Camilla er blevet valgt i et felt af flere stærke ansøgere, og jeg er overbevist om, at hun er den helt rette til at stå i spidsen for Juridisk Institut i de kommende år. Camilla er ambitiøs og visionær, og hun brænder for at være med til at udvikle instituttet og fakultetet i et tæt samarbejde med sine kolleger både på Juridisk Institut og på de andre institutter. Camilla har været ansat på SDU i mere end 10 år og har således et indgående kendskab til stedet. Jeg glæder mig meget til samarbejdet, udtaler dekan Nikolaj Malchow-Møller fra Det Samfundsvidenskabelige Fakultet.

Fokus på samarbejde
Lektor Camilla Hørby Jensen ser frem til de nye udfordringer som institutleder. En af hendes første opgaver bliver at få implementeret og udlevet instituttets nye strategi, der bl.a. indebærer en ny organisering af instituttet i fire nye forskningsgrupper.

- Jeg glæder mig meget til at videreudvikle instituttet. Det er et solidt og velfungerende institut, der leverer god forskning og uddannelse af høj kvalitet. Det skal vi fortsætte med at være. Samtidig står vi over for en række forskellige udfordringer og opgaver – nogle er politisk bestemt, og andre har vi selv defineret. Vi har blandt andet planer om at udvikle en deltidskandidatuddannelse i jura, for vi har rigtig gode erfaringer med vores bacheloruddannelse på deltid.  Derudover vil jeg også fokusere på, at vi får styrket samarbejdet med de andre institutter på fakultetet og med det omgivende samfund, så vi kan få endnu mere glæde af hinanden, siger Camilla Hørby Jensen.

Redaktionen afsluttet: 15.08.2016