Jeanette Lemmergaard bliver på posten som institutleder

Institutlederen for SDU’s Institut for Marketing & Management er blevet ansat.

Lektor Jeanette Lemmergaard fortsætter som leder for Institut for Marketing & Management, hvor hun har været institutleder siden juni 2013.

Instituttet har 90 medarbejdere og har aktiviteter i Odense og Slagelse.

Jeanette Lemmergaard

Forskning, uddannelse og samarbejde på højeste niveau

Jeanette Lemmergaard ser frem til at fortsætte arbejdet som institutleder:

”Det er et privilegium at få lov at fortsætte som institutleder for Institut for Marketing & Management. Jeg har høje ambitioner på instituttets vegne om fortsat at stræbe efter den absolut højeste kvalitet i uddannelse, forskning og samarbejde med eksterne partnere. Et mål som kun nås i tæt samspil med resten af fakultetet og SDU generelt.   Jeg glæder mig meget til i samarbejde med instituttets ledelsesteam fortsat at arbejde for at sikre og udvikle velfungerende og inspirerende rammer for instituttets medarbejdere og et inspirerende studie- og læringsmiljø for de studerende,” siger hun og fortsætter:

”Eksterne forandringer giver udfordringer, men også nye muligheder. De gode løsninger kræver medinddragelse i væsentlige processer og beslutninger. Det er min ambition, at alle talenter og instituttets gode værdier bliver styrket igennem nærværende, fokuseret og opmærksom ledelse. Alle medarbejdere skal udfordres til kanten af deres potentiale, og skal understøttes til at tage ansvar.”

Har sat en klar og ambitiøs retning for instituttet

Nikolaj Malchow-Møller, dekan ved Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, glæder sig over, at Jeanette Lemmergaard fremover også er en del af fakultetets ledelseshold og fremtidige udvikling:

”I de seneste fem år har Jeanette Lemmergaard bevist sin evne til at lede instituttet gennem vanskelige tider med fusioner og nedskæringer, og hun har sat en klar og ambitiøs retning for instituttet og fremtiden med øget fokus på ekstern finansiering, relevante deltidsprogrammer og talentudvikling. Jeanette Lemmergaard har på samme måde bidraget væsentligt til den fælles strategiske udvikling af fakultetet i et tæt samarbejde med kolleger ved andre institutter og i administrationen. I de seneste par år har hun været en nøglespiller i flere af de fælles udviklingsindsatser på fakultetet såsom vores ledelsesudviklingsprogram og vores AACSB-akkrediteringsproces,” siger dekan Nikolaj Malchow-Møller.

Det er et enstemmigt ansættelsesudvalg, der har peget på Jeanette Lemmergaard.

Fakta

Jeanette Lemmergaard er lektor i Human Resource Management og intern kommunikation. Hun har bl.a. forsket i ledelse, psykisk arbejdsmiljø, sladder på arbejdspladsen og Talent Management. Hun har været ansat på SDU siden 1997.

Redaktionen afsluttet: 30.01.2018