SDU-dimittender er rustet til erhvervskarriere

SDU Esbjerg har 28. juni 2018 afholdt dimission for 201 dimittender, som netop har afsluttet deres bachelor- eller kandidatgrad

Gæstetaler var Henrik Uhd Christensen, CEO hos VIKING Life-Saving Equipment. Henrik holdt talen med udgangspunkt i sin egen karriere. Nogle af hovedpointerne kommer her:

• Tag udfordringerne op – stol på dem der stoler på dig og grib mulighederne
  • Følg din passion
  • Tro på dig selv – og bliv ved med at være nysgerrig
  • Få succes - ikke kun arbejdsmæssigt, men også med venner og familie

Henrik Uhd Christensen, CEO for VIKING var årets gæstetaler

Fælles for alle dimittenderne er, at de i studieforløbet har erhvervet sig et grundigt kendskab til en lang række fagområder, ligesom de alle har arbejdet med projekt- og caseopgaver i relation til offentlige og private virksomheder. En del af dimittenderne har været på studieophold i ind- og udland, og flere har gennemført et længerevarende forløb i virksomhedspraktik, hvor de har afprøvet teorien i praksis. Alle studier er tilrettelagt, så der ikke alene satses på at styrke de faglige, men også de personlige kvalifikationer. Uddannelserne kvalificerer dimittenderne til at varetage relevante stillinger i det private og offentlige erhvervsliv, såvel nationalt som internationalt.

En stor del af bachelorerne fortsætter videre på et kandidatstudie, enten på SDU eller et andet universitet i ind- eller udland. Andre går direkte ud i erhvervslivet til en spændende karriere.

Ved dimissionen fik alle overrakt et SDU Esbjerg Alumne 2018 krus. Ordet alumne er en betegnelse som universiteter verden over bruger om tidligere studerende. SDU's alumnenetværk har stor betydning, dels for udvikling af universitetet, dels for udvikling af studie- og forskningsmiljøer, da samspillet med omverdenen spiller en stadig større rolle, og dels for de studerende, der fx via alumnenetværket kan opbygge et netværk med ligesindede. Via alumnenetværket får dimittenderne ligeledes mulighed for at få adgang til faglige og sociale events på SDU.

Da eksamensbeviser nu er digitale, overraktes i stedet et krus, som reklame for netværk for tidligere studerende på SDU Esbjerg

Det store auditorium blev fyldt to gange i løbet af dagen

For yderligere information, kontakt Birgit Jahn, afdelingsleder, Studieservice, tlf. 6550 1501, bija@sdu.dk

Redaktionen afsluttet: 29.06.2018