Sundhedsvidenskabelig dekan ansat

Ole Skøtt har fået en ny åremålsansættelse

Af Kent Kristensen, kk@sdu.dk

Dekanen for det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på SDU hedder fortsat Ole Skøtt.

Det har et enigt ansættelsesudvalg besluttet, efter at stillingen planmæssigt har været slået op, fordi Ole Skøtts nuværende åremålsansættelse udløber til sommer.

-Der var tale om et meget kompetent ansøgerfelt. Men vi har vurderet, at Ole Skøtt er den mest kvalificerede. Han har stor erfaring, og han har spændende visioner på det sundhedsvidenskabelige område, som han allerede har udviklet meget, fortæller rektor Henrik Dam og tilføjer:

God til at forene faglige miljøer

- Ole er desuden god til at forene forskellige fagmiljøer, og han er meget optaget af, at vores uddannelser og forskning spiller sammen med det omgivende samfund. Et eksempel på det er hans engagement i byggeriet af det kommende universitetshospital ved Campus Odense.

Ole Skøtt har været dekan for Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på SDU siden 2008.

I alt var der 16 ansøgere til stillingen.

Redaktionen afsluttet: 11.05.2017