SDU siger goddag til over 1500 internationale studerende

Hendes Kongelige Højhed Prinsesse Marie holder velkomsttalen, når SDU på tirsdag tager i mod de nye internationale studerende

Over 1500 udenlandske unge har for en tid skiftet adressen i deres hjemland ud med en dansk adresse. De har nemlig valgt at tilbringe noget af deres studietid på Syddansk Universitet.
På tirsdag – den 8. september - byder SDU de nye internationale studerende velkommen ved et arrangement på universitetets campus i Odense.

Og de internationale studerende kan ikke kun se frem til at blive modtaget af SDU’s rektor, Henrik Dam. H.K.H. Prinsesse Marie deltager nemlig ligeledes i arrangementet og vil holde velkomsttalen for de studerende.

87 forskellige nationaliteter

De godt 1500 studerende er indskrevet ved SDU’s fem campusbyer i henholdsvis Odense, Kolding, Esbjerg, Sønderborg og Slagelse. Nogle af dem er udvekslingsstuderende, som typisk er her et eller to semestre, men langt størstedelen kommer for at tage en bachelor- eller kandidatgrad på engelsk.

De unge kommer fra 87 forskellige nationaliteter. Flest fra Tyskland, men også mange fra lande som Norge, Sverige, Island, Italien, Frankrig, Holland. Enkelte har en lang rejse bag sig og kommer eksempelvis fra Ecuador, Sydafrika, Hong Kong og Myanmar. Og der kan nå at komme flere til, for der indskrives nemlig internationale studerende frem til 1. oktober.

På billedet ses Prinsesse Marie under et af sine tidligere besøg på Syddansk Universitet.

Redaktionen afsluttet: 04.09.2015