Øget fokus på problematiske trafikale forhold på Campusvej

SDU er i dialog med Odense Kommune om hurtigst muligt at forbedre de åbenlyse problematiske forhold for bilister til og fra Campusvej

Siden mandag i indeværende uge har Syddansk Universitet modtaget utrolig mange henvendelser vedrørende de trafikale forhold på Campusvej i Odense.

Situationen er specielt blevet forværret i forbindelse med Odense Kommunes regulering af samt i driftssættelse af ny lysregulering i krydset Campusvej/Niels Bohrs Allé, hvor der er store problemer med at komme til og fra Campusvej i tidspunkterne, hvor der er spidsbelastning: om morgenen og ved arbejdstids ophør.

Videooptagelser og trafiktælling

SDU har dokumenteret problemet ved hjælp af videooptagelser, Odense Kommune har haft trafiktælling i krydset og Fyns Politi har været fysisk til stede og er ligeledes bekendt med den træge afvikling af trafikken.

Med afsæt i denne indsamlede viden er Syddansk Universitet i dialog med Odense Kommune omkring hurtigst muligt at forbedre de åbenlyse problematiske trafikale forhold.

På den lange bane har SDU intensiveret sagsbehandlingen med de relevante myndigheder og bevillingshavere for at få fremskyndet en ny vestlig vejføring fra Munkebjergvej til Syddansk Universitets campus i Odense.

Redaktionen afsluttet: 30.09.2015