Institutændringer på Samfundsvidenskab

Det Samfundsvidenskabelige Fakultet vil skabe mere robuste uddannelses- og forskningsmiljøer. Derfor skal de faglige miljøer på Institut for Grænseregionsforskning og Institut for Ledelse og Virksomhedsstrategi indgå i nye sammenhænge

8 institutter bliver til 6 på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, hvor Institut for Grænseregionsforskning i Sønderborg og Institut for Ledelse og Virksomhedsstrategi i Slagelse sammenlægges med andre institutter.

Medarbejderne vil fortsat have deres arbejdsplads i Sønderborg eller Slagelse.

Omlægningerne er del af en strategi, hvor fakultetet flytter sit fokus fra vækst i antal studerende til høj kvalitet i alle fagmiljøer og kobler forskningen tættere til uddannelse og samfund.

Sammenlægninger sikrer faglig højde

-Vi gennemførte i foråret en stor evaluering på fakultetet, og resultaterne herfra udmønter vi nu i en ny strategi, hvor vi lægger flere uddannelses- og forskningsmiljøer sammen. Med sammenlægningerne kan vi sikre faglig højde i alle forskningsmiljøer, også de meget små, og blive bedre rustet til at nå vores strategiske mål , siger dekan Nikolaj Malchow-Møller.

Han understreger, at der ikke er tale om en nedprioritering af SDU’s tilstedeværelse i Sønderborg og Slagelse, men om organisatoriske ændringer, der skal sikre bæredygtige uddannelses- og forskningsmiljøer i de byer, hvor SDU udbyder samfundsvidenskabelige uddannelser.

Redaktionen afsluttet: 30.09.2015