Cortex Lab fik pris for Årets Universitets Inkubator

SDU Cortex Lab fik i går prisen som landets bedste Universitets Inkubator af iværksætterorganisationen Startup Borgen. Prisen blev uddelt af tidligere minister Brian Mikkelsen ved et arrangement på Christiansborg

Startup Borgen er en er en non-profit organisation startet af studerende og iværksættere, hvis formål det er at fremme iværksætteriet I Danmark. Organisationen holder hvert år en stor workshop for iværksættere med deltagelse af mentorer, universiteter, investorer og etablerede iværksættere. Og her uddeler organisationen samtidig en række priser til virksomheder og uddannelsesinstitutioner, der gør en særlig indsats for at understøtte iværksætteri og innovation.

Har fat i den lange ende

I begrundelsen for prisen står der blandt andet: ”SDU Cortex Lab løber med prisen som Årets Universitets Inkubator fordi, de har formået at skabe et miljø for studerende, der er i tæt sammenspil med startups, etablerede virksomheder og den nyeste viden. Open innovation og samarbejde på tværs er byggestenene i SDU Cortex Lab. De har kort sagt fat i den lange ende i vores perspektiv.

Glæde og stolthed

”Netværksleder på SDU Cortex Lab, Toke Halskov Kristensen modtog prisen og sagde blandt andet i sin takketale:- Vi slog for alvor dørene op her den 1. oktober 2015 ved et kick off med over 300 deltagende studerende, forskere, iværksættere og virksomheder. Forinden lå en lang udviklingsproces, hvor mange personer, virksomheder og organisationer har været involveret - og stadig er. Dem vil vi meget gerne takke i dag. De har om nogen været med til at skabe det tværfaglige midtpunkt som SDU Cortex Lab er. Vi er alle rigtig glade og stolte over at SDU Cortex Lab har fået Startup Borgens pris som Årets Universitets Inkubator. Og på vegne af hele holdet omkring SDU Cortex Lab vil vi gerne sige tusind tak for prisen.

Hurtige resultater

At SDU Cortex Lab har sin berettigelse kan måske også ses af,  at man efter kun en måneds drift i denne uge havde et hold studerende med i DRs program ”Løvens Hule”, hvor de gik derfra med en investering til deres projekt.

Redaktionen afsluttet: 30.10.2015