Åbent hus på Campus Kollegiet

Kom og oplev det nye kollegiebyggeri ved Syddansk Universitet, hør mere om idéen bag og se en af Odenses flotteste udsigter. Åbent hus den 1. og 2. august

Siden sommeren 2014 har forbipasserende kunnet se den ene etage efter den anden blive føjet til Campus Kollegiet – det nye kollegium i skovbrynet ved Syddansk Universitet i Odense. Den 1. september flytter de første danske og internationale studerende omsider ind på kollegiet, der er foræret til Syddansk Universitet af A.P. Møller Fonden.
Men inden da giver Campus Kollegiet alle interesserede mulighed for at komme indenfor og se nærmere på byggeriet, når der i weekenden den 1.-2. august holdes åbent hus.

- Vi glæder os til at vise alle interesserede, hvordan et moderne kollegium er indrettet. Ingen lange, mørke gange, men masser af dagslys og en god fordeling mellem privat og fælles liv blandt både danske og udenlandske studerende. Og en udsigt, der er værd at opleve, siger Henrik Tvarnø, formand for Fonden Universitetskollegiet i Odense, der ejer kollegiet.

Om kollegiet

Størrelse: 15.000 m2.
Færdigt: September 2015.
Bygherre: Fonden Universitetskollegiet i Odense (stiftet af A.P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal).
Arkitekt: C. F. Møller.

Rundvisninger begge dage

Både lørdag og søndag kan man komme med på rundvisning i det 15-etagers høje kollegium og blandt andet se, hvordan de i alt 250 kollegieværelser er indrettet med kvalitetsdesign, eget wc/bad og egen altan med en attraktiv udsigt over Odense by, skov og universitetet.

På kollegiet er der også fællesområder som stuer og køkkener, hvor beboerne kan mødes. Den øverste etage er ligeledes forbeholdt fællesaktiviteter og har rum til eksempelvis musik, drama og fitness. Her fra toppen af byggeriet, der med sine cirka 50 meter er en af Odenses højeste bygninger, vil man også kunne opleve udsigten over Fyn og til Storebælt.

Der er åbent hus lørdag den 1. august klokken 14-16 og søndag den 2. august klokken 10-14 ved Campus Kollegiet på Moseskovvej 1, 5230 Odense M.

Det anbefales at benytte SDU’s parkeringsarealer (P1 ved svømmehallen).

Læs mere om kollegiet og ansøgningsproceduren.

Redaktionen afsluttet: 03.07.2015