Campus Kolding får international arkitekturpris

Bygning bliver hædret som et markant vartegn

Næsten præcis et år efter indvielsen blev SDU's nye universitetsbygning i Kolding i dag hædret med The International Architecture Award 2015. Det er en pris, som bliver tildelt de bedste og mest signifikante nybyggerier i verden.

I begrundelsen for prisen bliver det blandt andet nævnt, at universitetsbygningen står som et markant vartegn i Kolding, og at den sammen med de øvrige uddannelsesinstitutioner udgør et dynamisk læringsmiljø og skaber yderligere liv i centrum.

Bygningen er tegnet af Henning Larsen Architects. Den huser forskning og forskningsbaserede uddannelser indenfor samfundsfag og humaniora, og danner rammen om dagligdagen for over 2000 universitetsstuderende og medarbejdere.

Flere priser

Tidligere i år modtog Campus Kolding hovedprisen ved den danske Alu Award, og i efteråret blev den hædret med Kolding Kommunes Arkitekturpris.

The International Architecture Award 2015 uddeles af The Chicago Athenaeum: Museum of Architecture and Design.

Redaktionen afsluttet: 20.08.2015