Stort rykind i Kolding

Omkring 4000 kom til åbent hus på SDU's nye campus i Kolding

Rigtig mange mennesker benyttede sig af muligheden for at se Syddansk Universitets nye campus i Kolding, da der i går eftermiddag var åbent hus i den nyindviede bygning.

- Vi vurderer, at der har været 4000 besøgende i alle aldre, især sidst på eftermiddagen kom der mange børnefamilier. Det var en fornøjelse at have så mange gæster og opleve deres reaktioner på huset,  fortæller projektkordinator Jette Damsted Olsen.

De mange gæster blev vist rundt i hold af guider, som kunne fortælle mere om tankerne bag den utraditionelle arkitektur og indretning.

Også i morgen ventes der rykind på SDU i Kolding - denne gang dog udenfor, hvor Kolding Kommune og SDU i fællesskab holder Studierock for byens nye studerende.

Redaktionen afsluttet: 18.09.2014