Robot kan efterabe menneskers arbejde

Det er lykkedes forskere på Syddansk Universitet at skabe en robot, der kan efterligne menneskers handlinger. Og som kan lære af egne erfaringer. Robotten kan være med til at sikre, at arbejdspladser i industrien bliver i Danmark

En robot med øjne af 3D-kameraer og gribearbejde, der kan efterligne en handling eller en arbejdsopgave.

Og som oven i købet lærer af sine egne erfaringer og bliver hurtigere og hurtigere til at udføre opgaven.

Det er ikke science-fiction, men virkelighed på Det Tekniske Fakultet på Syddansk Universitet.

Kan sikre danske arbejdspladser

På Mærsk Mc-Kinney Møller Instituttet er det nemlig lykkedes forskere at skabe et robotsystem, der kan efterabe menneskers arbejde, og det er der perspektiv i blandt andet for industrien.

Ifølge professor Norbert Krüger kan robotsystemet være med til at sikre, at industri-arbejdspladser bliver i Danmark.

Læs mere her:

Redaktionen afsluttet: 26.03.2014