Koncert i Carnegie Hall åbner døre i USA

Syddansk Universitets Symfoniorkester havde succes i New York. Nu har kammerkoret fået en invitation.

Syddansk Universitets Symfoniorkester fik stående ovationer, da de tirsdag 22. april spillede i Carnegie Hall i New York. En legendarisk koncertbygning, hvor kæmpenavne som The Beatles og Luciano Pavarotti tidligere har givet koncert.
Måske kan orkestrets dirigent Saul Zaks se frem til endnu en koncert i Carnegie Hall. Denne gang med Syddansk Universitets Kammerkor, som han også dirigerer.

Jonathan Griffith, der er chefdirigent og kunstnerisk direktør for Distinguished Concerts International New York, har inviteret kammerkoret til at deltage i en koncert den 18. januar. Her skal de danske sangere danne et særligt kor sammen med dygtige korsangere fra hele verden. Distinguished Concerts Singers International hedder det.

Også invitation Los Angeles

Også symfoniorkestret har modtaget en invitation til at spille i USA næste år.  Den kommer fra Disney Hall i Los Angeles. Til efteråret bliver det muligt at høre orkestret til koncerter i Sønderborg og Kolding.

Læs mere om symfoniorkestret på facebook

Redaktionen afsluttet: 08.05.2014