Studerende laver kunstprojekt

I kraft af to studerendes energi og engagement kommer der nu vægkunst på Campus Slagelse - til stor glæde for studerende, ansatte og universitetets gæster.

Stine Hvid, kunstner og designer, har i denne uge været i fuld sving med at udsmykke vægge på Syddansk Universitet i Slagelse.

Det har længe været et stort ønske både hos studerende og ansatte at få kunst på væggene, og takket være to ihærdige studerende bliver det nu en realitet. Sara Nielsen Tugcu og Camilla Boe Hansen, som begge studerer på SDU i Slagelse, er de to bærende kræfter i projektet, og vægmalerierne er således et synligt resultat af et særdeles aktivt studiemiljø.
Kunstner Stine Hvid lagde ud i kantinen, hvor hun har givet rummet ekstra liv med sine kunstneriske udfoldelser. Også de store vægge i fællesområderne på 1. og 2. sal får energi og dynamik med store vægillustrationer.

Alle Stines vægmalerier er inspireret af nøgleord fra studierne på Campus Slagelse samt af universitetets overordnede værdier.

Redaktionen afsluttet: 11.04.2014