Konference

Center for Grundskole-forskning holder konference med fokus på Bæredygtige skoleliv den 28. september 2022

Titlen på årets konference er Bæredygtige skoleliv. Det bliver en konference fyldt med viden, workshops, dialog - og musik.

Af Nikolaj Elf, 15-06-2022

Konferencen afholdes onsdag den 28. september 2022 kl. 9.30-15.00 på Syddansk Universitet.

Centeret har inviteret professor Jane Wilkinson til at lave keynote-oplæg. Hun er professor i Educational Leadership ved Monash University i Melbourne, Australien. Hun er bl.a. medforfatter til den internationalt indflydelsesrige bog Changing practices, changing education (Springer, 2014), som anlægger et økosystemisk perspektiv på udvikling af skolepraksis. I sin seneste forskning har hun været optaget af hvordan skolesystemer modtager og integrerer migranter.

Efter oplægget afholder vi en række workshops fordelt på to sessioner, så du får mulighed for at deltage i to ud af flere mulige. Planlægningen af disse workshops er i fuld gang, og vi vil senest i august kunne præsentere dem alle.

Du har allerede nu mulighed for at se det fulde program og tilmelde dig.

Vi håber at se dig på konferencen.

Redaktionen afsluttet: 14.06.2022