Big Bang-konferencen 2023

FNUG-forskere på Big Bang i Odense

Big Bang, Danmarks største naturfagskonference og -messe, løber af stablen den 22.-23. marts i Odense Congress Center, og forskere fra FNUG deltager med oplæg og i paneldebatter.

Når naturfaglige lærere fra grundskoler og ungdomsuddannelser, lærerstuderende, undervisere på læreruddannelsen, forskere inden for det naturvidenskabelige felt, naturfagsdidaktikere og naturvejledere mm. mødes til Big Bang i Odense den 22.-23. marts, er det med en stor flok forskere fra FNUG og LSUL på programmet.

ONSDAG den 22. marts

Kl. 11.15-11.45: Katrine Bergkvist Borch (FNUG) og Annette Weiss og Bjarne Christiansen (Naturpark Lillebælt)
Bælt i Balance – hvordan øges børn og unges interesse for hav og naturvidenskab?
 Kl. 11.15-11.45: Katrine Bennedsen, Stine Mariegaard og Connie Svabo
STEM-aktiviteter i indskoling, børnehaveklasse og dagtilbud
 Kl. 12.00-12.30: Dorte Moeskær Larsen, Jens Jakob Ellebæk og Claus Auning
Udfordringer med STEM i praksis
 Kl. 12.00-12.30: Søren Krogh Hansen og Sidsel B. Kirk
Sciencepædagogik og eksterne læringsmiljøer
  Kl. 14.45-15.45: Katrine Bergkvist Borch og Maiken Westen Holm Svendsen
Værktøj til evaluering af gymnasieelevers scientific literacy

Torsdag den 23. marts

Kl. 11.15-12.00:  Gitte Miller Balslev (FNUG) og Jonathan Piet Fjeldvig Gammeltoft (FKF)
Elevers medbestemmelse - didaktik mellem design og emergens
 Kl. 13.00-13.45: Katrine Bergkvist Borch (FNUG), Charlotte Trolle Olsen, Jesper Rud Christoffersen og Morten Randbøll
Kan man forvente fagligt udbytte af et besøg i eksterne læringsmiljøer?